Köpvillkor
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Marinpolering Sverige AB (559271-0288) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas ut via mail senast 24 timmar efter att beställningen mottagits av marinpolering.se. Om beställningens leveranstid ändras kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till dess att varan är skickad. Marinpolering Sverige AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att produkterna är fullt betalade av kunden. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
Pris
I priserna ingår moms med 6 % på böcker, 12 % på livsmedel och 25 % på övriga varor för beställningar inom Sverige. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Marinpolering Sverige AB inte råder över. Exempel är väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vi erbjuder olika betalningsalternativ med Klarna.
Faktura (Endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor och betalningsvillkoret är 14 dagar. Observera att det inte är möjligt att få paketet levererat till en annan adress än din folkbokföringsadress vid betalning mot faktura. Önskar du få paketet levererat till en annan adress, välj då kortbetalning som alternativ i stället. Information om Klarna fakturor hittar du här: https://www.klarna.com/se/kundservice/faktura
Kortbetalning
Vi använder Klarna för säkra betalningar. Läs mer på www.klarna.se
Frakter
Varor skickas via post. Marinpolering Sverige AB ansvarar inte för uthämtning eller returkostnader. Om paketet ska skickas ut en andra gång står kunden för fraktkostnaden.
Leveranser
För beställningar som inkommer till oss före klockan 16.00 behandlas inom 1-2 dagar och levereras normalt inom 1-3 dagar. Vid eventuella avvikelser kommer information om detta skickas till mottagaren med e-post. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror kan vara slutsålda. Vi upplyser genast dig som kund om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.
Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar som är utom vår kontroll. Om detta inträffar avsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen förorsakat. Vi meddelar alltid dig som kund om leveransen blir försenad. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
Transportrisken
Marinpolering Sverige AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du direkt kontrollerar att varorna inte är skadade. Om varan är skadad eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt, inom 14 dagar till e-post info@marinpolering.se
Ångerrätt och Öppet köp
Om du fått en felaktig eller fellevererad produkt så står Marinpolering Sverige AB för returkostnaden. Du skall omgående eller inom 10 dagar från det att du tagit emot varan kontakta oss på info@marinpolering.se så att vi kan rätta till felet. Om du har några frågor kring ångerrätt eller reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Ring oss på +46 21 204 10 10.00 – 17.00 på vardagar. Frågor via mail besvarar vi så snart vi kan på info@marinpolering.se.
På Konsumentverket (www.konsumentverket.se) och ARN kan du läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.
Reklamationer
Observera att du alltid ska ta kontakt med oss innan du returnerar något. Om du fått en felaktig eller fellevererad produkt så står Marinpolering Sverige AB för returkostnaden. Du skall omgående eller inom 10 dagar från det att du tagit emot varan kontakta oss på info@marinpolering.se så att vi kan rätta till felet. När vi fått och kontrollerat varan ersätter vi dig med varuvärdet. Om du har några frågor kring ångerrätt eller reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Ring oss på +46 21 204 10 10.00 – 17.00 på vardagar. Frågor via mail besvarar vi så snart vi kan på info@marinpolering.se.
På Konsumentverket (www.konsumentverket.se) och ARN kan du läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.
Återbetalningar
Återbetalningar sker snarast möjligt till bankkonto eller på det sätt som kunden föreslår.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar av produktpriser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under punkt ”Ändring av villkor” nedan.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll och som inte kunnat förutses, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Cookies
Under ditt besök på webbplatsen lagras en tillfällig cookie i din webbläsare. Du kan välja att inte acceptera denna lagring genom att inaktivera cookies för webbplatsen i din webbläsare, du kan då inte handla från oss men i övrigt använda webbplatsen som vanligt.
Ändring av villkor
Marinpolering Sverige AB kan ändra villkoren i detta avtal när som helst genom att publicera en ändrad version på www.marinpolering.se av följande anledningar:
- För att följa utvecklingen av nya system, driftssätt eller tjänster
- För att följa ett avtal, en lag, föreskrift eller order som är bindande för Marinpolering Sverige AB
- För att överensstämma med eller förutse ändringar i lag eller beskattning, praxiskoder eller rekommendationer från annat tillsynsorgan.
- För att säkerställa att vår verksamhet drivs på bästa sätt och förblir konkurrensduglig.
- För att göra villkoren i detta avtal rättvisare eller tydligare för dig som kund.
- För att korrigera ett misstag som kan upptäckas i sinom tid.